Betalningssätt för medlemsavgiften

Medlemsavgiften kan betalas via faktura, e-faktura eller via autogiro. 

Du får alltid en förstagångsfaktura som ny medlem, därefter kan du själv välja det betalsätt som du föredrar. OBS! Redan utsända avier ska användas och betalas som vanligt.

Autogiro

Om du väljer att betala via autogiro dras medlemsavgiften automatiskt i slutet på månaden från det konto du har valt. Du behöver varken fundera över borttappade fakturor eller sista betaldatum och gör dessutom en insats för miljön.

För att ändra betalsätt från fakturabetalning till autogiro loggar du in och ansluter dig via din Internetbank.

Gör så här för att ansluta dig:

  • Logga in som vanligt på din Internetbank.
  • Välj autogiro.
  • Sök på ”Tjänstetandläkarna” när du ska ange mottagare och följ sedan bankens instruktioner.

Tjänsten är kostnadsfri och ingår i internetbankernas betaltjänst. De flesta större banker i Sverige kan hantera autogiro.

Om du skulle ångra dig och inte längre vill ha autogiro avanmäler du det på liknande sätt i din Internetbank. Kontakta då även oss på Tjänstetandläkarna så att det inte av misstag uppstår ett glapp i ditt medlemskap!

E-faktura

Väljer du e-faktura får du räkningen presenterad månadsvis direkt i din Internetbank och du behöver bara godkänna den. Alla uppgifter för din betalning är redan ifyllda, det minskar alltså risken för felskrivningar.

Tjänsten är kostnadsfri och ingår i internetbankens betaltjänst. De flesta större banker i Sverige kan hantera tjänsten.

Gör så här för att ansluta dig:

  • Logga in som vanligt på din Internetbank.
  • Välj E-faktura.
  • Sök på ”Tjänstetandläkarföreningen” när du ska ange mottagare och följ sedan bankens instruktioner.

När du har anmält e-faktura och sedan loggar in på din Internetbank får du besked om nya e-fakturor har inkommit. Du granskar din e-faktura och godkänner betalningen.

OBS! Redan utsända avier ska användas och betalas som vanligt. Därefter kan du anmäla dig för att betala medlemsavgiften via e-faktura i fortsättningen.

Om du skulle ångra dig och inte längre vill ha e-faktura avanmäler du det till din Internetbank. Kontakta då även oss på Tjänstetandläkarna så att det inte av misstag uppstår ett glapp i ditt medlemskap!

Om du idag betalar via autogiro och vill byta till e-faktura måste du avsluta ditt medgivande till autogirot. Det gör du genom att kontakta din bank eller meddela oss via vår medlemsservice.

För mer information:

Kontakta i första hand din bank för inforamtion om hur du går tillväga för att aktivera autogiro via Internetbanken. Detta kan skilja sig något från bank till bank.

Har du frågor kring din betalning är du välkommen att kontakta vår medlemsservice,
ring oss på tel: 08-54 51 59 88
eller mejla till: medlemsservice@tjanstetandlakarna.se

Ny betalningsrutin

Från kvartalsfaktura till månadsavi

Av administrativa skäl går vi nu över till att fakturera medlemsavgiften månadsvis istället för per kvartal.

 

Det innebär att du kommer att få fakturor från oss oftare - men med en mindre summa att betala varje gång.

 

Trött på fakturor? Anmäl dig till autogiro eller e-faktura via din Internetbank.